مطالب نوشته شده توسط «آرش نصیری» (صفحه ۴)

مطالب نوشته شده توسط «آرش نصیری» (صفحه ۴)

ایزو چیست

ایزو چیست

سازمان بین‌المللی استاندارد ISO در یک نگاه این سازمان ابتدا با نام ISA) International standard association) در سال 1926 با شرکت 20 کشور دنیا تاسیس شد و بعد ها درسال 1942 تعطیل شد سازمان بین‌المللی استاندارد ISO که مقر آن در ژنو می‌باشد در 24 فوریه 1947...

ادامه مطلب
ممیزی داخلی

ممیزی داخلی

تعاریف پایه ممیزی :(Audit) ممیزی فرایندی نظام مند، مستقل و مستند برای آسب شواهد ممیزی و ارزیابی واقع بینانة آن به منظور تعیین میزان تحقق معیارهای ممیزی . انواع ممیزی : ممیزی توسط یا به نمایندگی از : ممیزی شخص اول سازمان . ارزیابی توسط طرف ذی نفع :(Seco...

ادامه مطلب
کیفیت

کیفیت

بازرسی (INSPECTION) : ابتدایی ترین ایده برای تولید محصول با کیفیت، بازرسی خروجی های یک فرآیند تولید است. در بازرسی، محصولات تولیدی را با مشخصه های کنترلی، مقایسه می کنند و از عبور محصول نا منطبق، جلوگیری به عمل می آورند. مشخصه های کنترلی، در طراحی محصو...

ادامه مطلب
کیفیت

کیفیت

کیفیت خوب،نوعی ارزانی است.     تنها کیفیت برترباعث افزایش بهره وری ست.     کیفیت،از مشتری به مشتری ست.     کیفیت زمانی حاصل می شودکه مشتریان شما باز گردند،ولی محصولات نه.   کیفیت گران نیست ولی گرانبهاست.         تمامی بهبود و کیفیت،پروژه به پروژه حاصل ...

ادامه مطلب
مسیر دستیابی به گواهینامه استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ISO TS 16949 2009

مسیر دستیابی به گواهینامه استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ISO TS 16949 2009

بعد از تصمیم به داشتن سیستم مدیریت کیفیت ISO / TS 16949 ، مراحل متعددی در پیاده سازی این سیستم پیش روی سازمان شما قرار دارد. در ذیل مراحل عمومی برای هدایت شمادر مسیر دستیابی به صدور گواهینامه شرح داده شده است. * تعیین نماینده مدیریت * تشکیل تیم و تعریف...

ادامه مطلب
شرکت های ارائه دهنده گواهینامه (CB)مورد تایید شرکت های خودروسازی

شرکت های ارائه دهنده گواهینامه (CB)مورد تایید شرکت های خودروسازی

صدورگواهینامه ISO/TS:2009 صدورگواهینامه ISO9001:2008 نام شرکت ایرانی نام شرکت مجاز  میباشد مجاز  میباشد مشارکتی توف نورد ایران TUV NORD مجاز میباشد مجاز میباشد نوین آموز ثبات DQS مجاز  میباشد مجاز میباشد مرزبان کیفیت IMQ مجاز  میباشد مجاز  میباشد طلوع ...

ادامه مطلب
کنتــرل فــــــرایند آمــاری - SPC

کنتــرل فــــــرایند آمــاری - SPC

  کنترل فرایند آماری  (Statistical Proccess Control (SPC مجموعه ای قدرتمند و توانا از ابزار حل مشکل است که در ایجاد ثبات در فرآیند و بهبود کارایی آن از طریق حذف تغییرات با دلیل خاص وکاهش تغییر پذیری مفید واقع می شود .با کمک SPC ‌ سازمان میتواند صدای فر...

ادامه مطلب
اصول مدیریت کیفیت

اصول مدیریت کیفیت

مدیریت سازمان با منش رهبری باعث می گردد کارکنان مقاصد و اهداف سازمانی را درک نموده و برای دستیابی به آنها از انگیزه کافی برخوردار شوند. (Customer Focus) اصل اول: تمرکز بر مشتری هر سازمانی به مشتریان خود وابسته است و باید نیازهای حال و آینده آنان را درک...

ادامه مطلب
مدیریت کیفیت جامع

مدیریت کیفیت جامع

بشر از بدو خلقت با «کیفیت» سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی از آن استفاده کرده است. دیری نپایید که با گسترش پهنه‌ نیازهای آدمی و در پی آن ایجاد بازارهایی جهت دادوستد کالاها و خ...

ادامه مطلب
ISO 9001: 2015 و ISO 14001: 2015

ISO 9001: 2015 و ISO 14001: 2015

سیستم مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت زیست محیطی در سال 2015- 1394 تجدید نظر در   در زیر یک جدول زمانی از تاریخ های کلیدی * در فرآیند بازنگری و اصلاح است   ماه ISO 9001   ISO 14001     مارس FDIS پیش نویس     آوریل     FDIS پیش نویس مه       ژوئن     رای FD...

ادامه مطلب
مزایای اخذ گواهینامه ایزو

مزایای اخذ گواهینامه ایزو

1. تمرکز بر روی مشتری : سازمان‌ها متکی به مشتریان هستند، بنابراین: باید نیازهای مشتری را درک کنند. باید الزامات مشتری را برآورده سازند. باید از توقعات مشتری پیشی بگیرند. 2. فراهم نمودن رهبری : سازمان‌ها متکی بر رهبران هستند، بنابراین: رهبران باید یک هد...

ادامه مطلب